Google Ads to ogromna platforma reklamowa należąca do Google. Jedną z największych zalet tego narzędzia jest możliwość dotarcia do osób, które już szukają produktu lub usługi, którą oferujesz.
Firmy wykorzystują Google do celów marketingowych i reklamowych na dwa sposoby. Jednym z nich jest SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek), praktyka dostarczania odpowiednich i angażujących treści przy wykorzystaniu słów kluczowych. Odbywa się to zwykle za pomocą profesjonalnych, płatnych narzędzi, jednak jest to opcja bezpłatna, mniej bezpośrednia niż płatne reklamy.
Google Ads to płatna usługa reklamowa oferowana przez Google. Mówiąc najprościej, firmy płacą Google za umieszczenie strony reklamowej w boksie reklamowym w przeglądarkach użytkowników. W jaki sposób Google decyduje, które reklamy otrzymają priorytet? Poprzez proces, w którym reklamodawcy składają oferty. W zależności od typu reklamy, reklama zwycięzcy pojawi się na stronie wyników wyszukiwania (tzw. SERP), jako baner w sieci reklamowej lub jako reklama wideo w YouTube. Jednak aby osiągnąć jakikolwiek znaczący sukces z budżetem reklamowym, ważne jest wdrożenie dobrej strategii Google Ads.
Google Ads kieruje reklamy do użytkowników wyszukujących określone wyszukiwane słowa. Firmy mogą następnie dostosowywać reklamy według takich czynników, jak położenie geograficzne. Wydatki na reklamę wpłyną na zasięg reklam i czas ich wyświetlania. Jakość reklam jest ogromnym czynnikiem decydującym o sukcesie w przyciąganiu płacących klientów.
Wdrożone w sposób przemyślany i profesjonalny, reklamy Google są bardzo skutecznym narzędziem. Jest kilka powodów, dla których Google Ads jest tak ważną platformą reklamy internetowej.
Przede wszystkim Google to kolos. Jest to najczęściej używana wyszukiwarka, a First Site Guide poinformował, że od października 2021 r. codziennie przeprowadzano 3,5 miliarda wyszukiwań w Google. Google konsekwentnie otrzymuje od 85% do 90% wyszukiwań na komputerach.
Ponieważ Google Ads opiera się na tym, czego szukają ludzie, może pomóc firmom lepiej zrozumieć swoich klientów i ich potrzeby. Firmy mają ogromny potencjał do zarabiania dzięki korzystaniu z Google Ads, ponieważ mogą lepiej zrozumieć, czego chcą ich klienci.
Reklama wpływa na decyzje zakupowe, aw przypadku Google dostarcza klientom informacji. Średnio 35% użytkowników kupuje produkt w ciągu 5 dni od wyszukania go w Google, choć różni się to w zależności od branży i może wynosić od 1 do 30 dni. 63% osób kliknęło reklamę Google, a połowa wszystkich użytkowników nie potrafi odróżnić reklamy od bezpłatnego wyniku wyszukiwania.
Powtórzmy, Google Ads po prostu działa. Nie ma wymuszonej sprzedaży, a zainteresowanie już istnieje, więc to firmy i ich zespoły marketingowe muszą opracować strategię kampanii Google Ads, która najlepiej przyciągnie potencjalnych klientów do firmy. Niezwykle ważne jest również wcześniejsze zrozumienie grupy docelowej — każde kliknięcie kosztuje, więc nie zaleca się reklamowania wszystkich.
Źródło: https://gogini.pl
Komentarze
Komentarze dodane przez użytkowników