Wirtualne zakładki, które powinny znaleźć się w każdym sklepie internetowym

Stworzenie sklepu internetowego to mozolna praca pochłaniająca wiele godzin z życia przedsiębiorcy. Oczywiście szablony tego typu witryn oraz panel administracyjny można kupić na zasadzie abonamentu za korzystanie z nich oraz pomoc techniczną w razie problemów ze stabilnością domeny. W ramach takiego na wpół surowego pakietu, tworzonego przez wiele firm zajmujących się pomocą w zakładaniu stron do wirtualnej dystrybucji, otrzymujemy również cały szereg opcji dodatkowych, które mają zwiększyć atrakcyjność oferty (np. dostosowanie sklepu do parametrów wyświetlania na ekranach urządzeń mobilnych). Nie zawsze natomiast pamięta się o rzeczach najbardziej podstawowych, czyli o funkcjonalności i przejrzystości strony. Czasem chodzi o niepotrzebne mnożenie kategorii i podkategorii, innym razem o brak opcji filtrowania wyników wyszukiwania, a jeszcze innym razem o ignorowanie podstawowych zakładek, jakie powinny znaleźć się w każdym sklepie internetowym. O jakie podstrony chodzi? Dlaczego są one tak ważne? O tym poniżej.

Kontakt

Zakładki tej nie tylko nie powinno się pomijać, ale również należy zadbać, by była ona dobrze widoczna. Oznacza to, że zamiast wspierać praktykę umieszczania jej w stopce strony, lepiej jest dodać ją na samej górze, np. zaraz obok ikony koszyka, przycisku umożliwiającego zalogowanie się do sklepu, czy też służącego do podglądu produktów umieszczonych w tzw. „przechowalni”. Dlaczego to takie ważne? Po pierwsze dane kontaktowe zawierają bardzo często również nr konta bankowego, na które klient może wykonać tradycyjny przelew. Po drugie niektóre osoby chętnie skorzystają z możliwości wysłania wiadomości e-mail lub kontaktu telefonicznego, jeśli będą miały jakiekolwiek wątpliwości. Po trzecie zaś jeśli sklep oferuje odbiór osobisty, to w tej zakładce można szybko zorientować się, czy dotyczy on również naszego miasta. Klient na pewno nie będzie zadowolony, jeśli będzie musiał szukać tych podstawowych informacji – niech zagoszczą one więc na samej górze strony, a dla wygody kupującego można również dodać je w stopce witryny.

Promocje

Klienci korzystają coraz częściej ze sklepów internetowych nie tylko ze względu na wygodę zakupów, które mogą dokonać o każdej porze dnia i nocy, ale również z uwagi na atrakcyjny cennik wielu produktów, którego próżno szukać w sprzedaży stacjonarnej. Nie zmienia to jednak faktu, iż promocje zawsze wzbudzają w kupującym zainteresowanie i czasem odwiedza on dany sklep internetowy tylko po to, by sprawdzić, czy nie zainteresuje go coś, co właśnie zostało przecenione. W takim momencie chce on mieć szybki dostęp do całego asortymentu z obniżoną ceną, a więc wykonując jedynie dwa kliknięcia – przejścia z wyszukiwarki na stronę główną sklepu, a z niej do zakładki oznaczonej jako oferta promocyjna.

Nowości

Są wśród klientów również takie osoby, które uwielbiają zakupy, podążają za modą, czy też śledzą nowe marki i produkty w danej kategorii. Dla takich konsumentów tworzy się właśnie zakładkę z nowościami w ofercie. Oczywiście znajdujące się w niej produkty znajdzie także każdy, kto kliknie w odpowiednią kategorię regularnych propozycji sprzedażowych, jednak nie zobaczy ich wszystkich w jednym miejscu. Jest to natomiast bardzo istotne, gdyż im bardziej rozbudowana kategoria nowości i im częściej wprowadzane są w niej zmiany, tym bardziej kupujący zyskuje przekonanie, iż dany sklep stawia na rozwój, a więc jest miejscem wartym wydania części swoich oszczędności. I na tym można by zakończyć wyliczanie niezbędnych zakładek – informacje o kosztach dostawy, metodach płatności, reklamacjach, zwrotach, śledzeniu przesyłki i regulaminie firmy można dodać w stopce strony.

Cieszymy się, że pisząc ten artykuł, mogliśmy liczyć na merytoryczne wsparcie RedCart.pl

Komentarze

Komentarze dodane przez użytkowników