Marketing internetowy – warto czy nie warto?

Reklama dźwignią handlu. Zdaje sobie z tego sprawę niemal każdy przedsiębiorca i handlowiec w naszym kraju. Obecnie, nakłady na reklamy utrzymują się na względnie wysokim poziomie, a trend ten wzrasta z roku na rok. Coraz więcej i coraz chętniej przeznaczamy kolejne fundusze na różnego typu kampanie reklamowe. Szczególnie internet, staje się dziś medium reklamowym, w którym poszukuje się nowych możliwości reklamowania własnych produktów lub usług. Marketing internetowy, rozwijający się intensywnie od lat, jest przy tym bardzo rozbudowany wewnętrznie i niejednorodny. Jedną z jego głównych cech jest kreatywność oraz pomysłowość.

Marketing internetowy – zalety i mierzalność wyników

Najróżniejsze formy marketingu internetowego przyciągają dziś kolejnych klientów. Jego zdecydowaną zaletą jest możliwość dotarcia do dużej ilości odbiorców, którzy za pośrednictwem sieci stają się konsumentami naszych treści. Ponadto, za istotną cechę marketingu internetowego uważa się możliwość zmierzenia jego wpływu – czyli możliwość zmierzenia skuteczności danej reklamy.

W tym celu mierzy się ilość „ruchów” wykonywanych w internecie przez poszczególnych jego użytkowników. Zliczane zostają zarówno wejścia na daną witrynę internetową, jak i innego rodzaju ruchy wykonywane przez użytkowników. Jest o tyle komfortowa możliwość, że pozwala sprawdzić, jakie realne skutki wywołują konkretne działania marketingowe. Przykładowo, możemy sprawdzić, czy po ich wdrożeniu, ilość ruchów w internecie wokół naszej marki ulega zagęszczeniu, czy obniżeniu.

Agencja reklamowa – Poznań. Rodzaje marketingu internetowego 

Marketing internetowy można podzielić dziś na dwie głównego kategorie. Przede wszystkim – wyróżniamy tak zwaną reklamę internetową jawną. Drugą kategorią jest reklama internetowa niejawna.

Reklama jawna to takie działania internetowe, za pomocą których uwidacznia się markę i tożsamość reklamowego przedsiębiorstwa. Tego typu reklamy mają zwykle duży zasięg – oczywiście, w zależności z jakiego portalu internetowego korzystamy – który możemy dokładnie zmierzyć. Ten typ reklamy przynosi zazwyczaj natychmiastowe rezultaty – prowadząc zainteresowanych internautów do witryny naszego przedsiębiorstwa.

Warto podkreślić, że formy reklamy jawnej nie zawsze są tak proste w odbiorze. Niekiedy, potencjalni odbiorcy naszych reklam mogą nie mieć świadomości, że patrzą właśnie na materiał reklamowy. Przykładowo – popularną formą reklamy jawnej w internecie są tak zwane linki sponsorowane; są to linki, które po wpisaniu frazy w wyszukiwarce Google, wyświetlają się na pierwszym miejscu. Jak pokazują badania dotyczące odbioru treści internetowych – wielu internautów nie potrafi odróżnić linku sponsorowanego od zwykłego wyniku wyszukiwania.

Reklamy niejawne to narzędzia polegające na nieinformowaniu wprost, że dana treść jest reklamą. W rezultacie – również skłaniają one do wykonywania ruchów po określonych witrynach internetowych, jednak bez pełnej świadomości internauty, że w ten sposób realizuje on nasz zamysł. Niestety, w porównaniu do reklam jawnych, reklamy niejawne nie pozwalają na tak swobodne monitorowanie ruchów poszczególnych internautów wokół naszej marki.

fot. materiały prasowe

Komentarze

Komentarze dodane przez użytkowników